هفت کاری که می‌توانید برای بهبود تمرکز ذهنی خود انجام دهید

ماندن در کار می‌تواند دشوار باشد، اما زمانی که با حواس‌پرتی مداوم احاطه شده‌اید، می‌تواند به طور خاصچالش برانگیز باشد. در دنیایی که همیشه متصل است، سرگرمی‌ها بیشتر از یک کلیک است. حتی در لحظاتآرام، حواس‌پرتی به معنای واقعی کلمه در نوک انگشتان شما است، زیرا متوجه می‌شوید که فیس بوک خود را چک می‌کنید یا سعی می‌کنید آن Pokemon گریزان را بگیرید.


خوشبختانه، تمرکز بسیار شبیه به یک ماهیچه ذهنی است. هر چه بیشتر روی ساخت آن کار کنید، قوی‌ترمی‌شود. چرا فوکوس این همه اهمیت دارد؟ توانایی تمرکز بر روی چیزی در محیط و تلاش ذهنی مستقیم به سمت آن برای یادگیری چیزهای جدید، دستیابی به اهداف، و انجام خوب در انواع مختلف شرایط، حیاتی است.چه بخواهید یک گزارش در محل کار را به پایان برسانید و یا در یک ماراتن شرکت کنید، توانایی شما در تمرکزمی‌تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.

 

 

بهبود تمرکز ذهنی تان دست‌یافتنی است، اما این به این معنا نیست که اینکار لزوما سریع و آسان است. اگرساده بود، همه ما نیازمند تمرکز تیز و تیز یک ورزش‌کار ممتاز بودیم. این کار یک تلاش واقعی را برای شما به همراه خواهد داشت و ممکن است مجبور باشید تغییراتی اساسی در برخی از عادات روزانه خود ایجاد کنید.


در اینجا چند نکته و ترفند از روان‌شناسی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا تمرکز و تمرکز ذهنی خود راگسترش دهید.


قبل از اینکه شروع به کار در جهت بهبود تمرکز ذهنی خود کنید، ممکن است بخواهید با ارزیابی اینکه تمرکزذهنی تان در حال حاضر چقدر قوی است شروع کنید. صورت‌های زیر را در نظر بگیرید و آن‌هایی را که به نظرمی‌رسد به بهترین نحو ممکن است شما را توصیف کنند انتخاب کنید:


زمانی که نیاز دارم بر روی یک کار مهم کار کنم، خودم را در حال خیال‌بافی می‌یابم.


به سختی می‌توانم عوامل حواس‌پرتی را تنظیم کنم.


من اغلب چیزی که روی آن کار می‌کردم را از دست می‌دادم و باید دوباره شروع کنم.


من تمایل دارم در طول روز روی کاره‌ای سخت تمرکز کنم، چون می‌دانم که بیش‌ترین هشدار را خواهم داشت.


من دوست دارم اهداف را تعیین کرده و وظایف را به بخش‌های قابل‌کنترل تری تقسیم کنم.


اگر ذهنم را به حال سرگردانی پیدا کنم، کمی استراحت می‌کنم و بعد دوباره به چیزی که روی آن کار می‌کنم برمیگردم.


اگر شما بیش از سه مورد اول را شناسایی کنید، احتمالا باید بر روی تمرکز ذهنی خود کمی کار کنید. اگر مجموعهدوم از جملات سبک شما بیشتر به نظر می‌رسد، احتمالا شما در حال حاضر مهارت‌های تمرکز نسبتا خوبی دارید،اما می‌توانید با کمی تمرین کمی قوی‌تر شوید.


قبول کن، تو این یکی رو دیدی. در حالی که ممکن است واضح به نظر برسد، افراد اغلب تنها این که چطوربسیاری از عوامل حواس‌پرتی از تمرکز بر روی کار در دست جلوگیری می‌کنند را دست‌کم می‌گیرند. این نفوذهاممکن است به شکل یک برنامه رادیویی در پس‌زمینه یا شاید هم یک هم‌کار منفور که به طور مداوم از اتاقکخود برای گپ زدن استفاده می‌کنند، به وجود آید.


به حداقل رساندن این منابع حواس‌پرتی اغلب به نظر ساده‌تر از آن چیزی است که واقعا هست. در حالی که ممکن است به سادگی خاموش‌کردن تلویزیون یا رادیو ساده باشد، ممکن است آن را به چالش بکشید تا با یکهم‌کار، همسر، فرزند، یا هم‌اتاقی صحبت کنید.


یک راه برای مقابله با این مساله این است که زمان و مکان خاصی را کنار بگذارید و درخواست کنید که برای مدتیتنها بماند. یک جایگزین دیگر این است که به دنبال یک مکان آرام باشید که در آن شما می‌دانید که قادر خواهیدبود بدون مزاحمت عمل کنید. کتابخانه، یک اتاق خصوصی در خانه شما، یا حتی یک کافی‌شاپ آرام ممکن استهمه جای خوبی برای امتحان باشند.


نکته مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که همه عوامل حواس‌پرتی خارجی نیستند. صداهایمحیطی و وقفه‌های محیطی اغلب راحت‌تر از کنترل تفریحات داخلی هستند که ممکن است تمرکز شما را دشوارکند. خستگی، نگرانی، اضطراب، انگیزش ضعیف، و دیگر اختلالات داخلی می‌تواند به طور خاص برای اجتناب ازآن مشکل باشد.


چند استراتژی که ممکن است بخواهید برای به حداقل رساندن یا حذف چنین حواس‌پرتی داخلی انجام دهیداین است که مطمئن شوید که پیش از کار استراحت کرده‌اید و می‌توانید از افکار و تصاویر مثبت برای مبارزه با اضطراب و نگرانی استفاده کنید. اگر ذهن خود را به سمت افکار حواس‌پرت کننده پیدا می‌کنید، آگاهانه توجهخود را به کار خود معطوف کنید.


در حالی که انجام چند کار گاهی اوقات به نظر یک روش عالی برای انجام سریع کاره‌ای زیادی به نظر می‌رسد،مشخص می‌شود که مردم در حال حاضر نسبتا بد هستند. Juggling وظایف مختلف در یک زمان می‌تواند به طور چشمگیری با بهره‌وری کاهش یابد و در مورد جزئیاتی که واقعا مهم هستند، پیشرفت کند. چرا؟ از آنجا که منابعattentional محدود هستند، مهم است که آن‌ها را عاقلانه بودجه‌بندی کنیم.


به توجه خود به عنوان یک کانون توجه کنید. اگر بر روی یک منطقه خاص تمرکز کنید، می‌توانید همه چیز را بهوضوح ببینید. اگر می‌خواهید همان مقدار نور را در یک اتاق تاریک روشن کنید، ممکن است به جای آن، تنها بهقسمت‌های تاریک آن نگاه کنید.


بخشی از بهبود تمرکز ذهنی تان به دست آوردن بیشتر منابعی است که در دسترس دارید. انجام چند کار را رها کنید و به جای آن به یک چیز در یک زمان توجه کامل کنید.

هنگامی که به گذشته فکر می‌کنید، سخت بمانید و در مورد آینده نگران باشید و یا از لحظه حال به دلیل دیگریبه آن توجه کنید. شما احتمالا شنیده‌اید که مردم درباره اهمیت حضور در حال حاضر صحبت می‌کنند، همه چیزدرباره کنار گذاشتن عوامل حواس‌پرتی است، چه آن‌ها فیزیکی باشند (گوشی هوشمند شما)و یا روانی(anxieties)و به طور کامل در لحظه فعلی درگیر است.

این تصور موجود بودن نیز برای به دست آوردن مجدد تمرکز ذهنی تان ضروری است. با ماندن در اینجا و هم اکنونتوجه شما را تیز نگه می‌دارد و منابع ذهنی شما در مورد جزئیاتی که در یک نقطه خاص در زمان خاص اهمیت دارد،استفاده می‌کند.

ممکن است مدتی طول بکشد اما برای یادگیری واقعا در حال حاضر تلاش کند. شما نمی‌توانید گذشته را تغییر دهید و آینده هنوز رخ نداده است، اما آنچه که امروز انجام می‌دهید می‌تواند به شما کمک کند از تکرار اشتباه‌اتگذشته اجتناب کنید و مسیر را برای آینده موفق‌تر باز کنید.

تمرین mindfulness

Mindfulness یک موضوع داغ در حال حاضر و به دلایل خوب است. با وجود این واقعیت که مردم به مدتهزاران سال از تفکر مراقبه mindfulness استفاده کرده‌اند، فواید سلامتی بسیاری به تازگی شروع به درک آنشده‌است.

در یک مطالعه، محققان و متخصصان منابع انسانی در شبیه‌سازی انواع مختلف کاری که در هر روز در محل کارمشغول به کار بودند، شرکت داشتند. این وظایف باید در ۲۰ دقیقه تکمیل شوند و شامل پاسخ دادن به تلفن‌ها، جلسات برنامه‌ریزی، و یادداشت‌های نوشتاری با منابع اطلاعاتی که از منابع متعدد از جمله تماس‌هایتلفنی، ایمیل و پیام‌های متنی استفاده می‌کنند.

برخی از شرکت کنندگان ۸ هفته آموزش در مورد استفاده از مراقبه mindfulness را دریافت کردند و نتایج نشانداد که تنها کسانی که این آموزش را دریافت کرده بودند بهبود در تمرکز و تمرکز را نشان دادند. اعضای گروه تمرکزقادر بودند مدت‌زمان بیشتری روی کار بمانند و وظایف را کم‌تر از پیش تغییر دهند، و کار را موثرتر از دیگرگروه‌های شرکت‌کننده انجام دهند.

تمرین‌کردن با تمرکز می‌تواند شامل یادگیری نحوه مدیتیشن باشد، اما می‌تواند به سادگی امتحان کردن یکتمرین سریع و سریع تنفس باشد. برای انجام این کار، با استفاده از چند نفس عمیق، در حالی که واقعا بر روی هر یک از آن‌ها تمرکز می‌کنید، شروع کنید. زمانی که احساس می‌کنید ذهن شما به طور طبیعی شروع به پرسه زدن می‌کند، به آرامی و uncritically توجه شما را به نفس عمیق خود هدایت می‌کنند.

در حالی که این کار ممکن است به ظاهر یک کار ساده ساده به نظر برسد، ممکن است متوجه شوید که این کار بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. خوشبختانه این فعالیت تنفسی چیزی است که شما می‌توانید هر زمان و هر زمان دیگری انجام دهید. در نهایت، احتمالا متوجه خواهید شد که رهایی از افکار وبازگشت شما به جایی که به آن تعلق دارد، آسان‌تر می‌شود.

آیا تا به حال سعی کرده‌اید که در مدت طولانی روی یک چیز تمرکز کنید؟ بعد از مدتی، تمرکز شما شروع بهاستراحت می‌کند و تقسیم کردن منابع ذهنی تان به وظیفه دشوارتر می‌شود. نه تنها این بلکه عملکرد شما در نهایت به نتیجه می‌رسد.

توضیحات سنتی در روانشناسی نشان داده‌اند که این امر ناشی از کاهش منابع طبیعی است، اما برخی محققانبر این باورند که این امر بیشتر با گرایش brain's به نادیده گرفتن منابع محرک ثابت انجام می‌شود.

راه‌حل چیست؟

محققان دریافته اند که حتی با تغییر دادن توجه شما در جاه‌ای دیگر می‌تواند به طور چشمگیری تمرکز ذهنی رابهبود بخشد. بنابراین دفعه بعدی که بر روی یک کار طولانی کار می‌کنید، مانند آماده کردن مالیات یا مطالعه برایامتحان، حتما استراحت ذهنی خود را به دست خواهید آورد. توجه خود را به چیزی بی‌ربط به کار در دست تبدیل کنید، حتی اگر فقط برای چند لحظه باشد. این لحظات کوتاه می‌تواند به این معنا باشد که شما می‌توانید تمرکزذهنی خود را تیز نگه دارید و عملکرد تان را در زمانی که واقعا به آن نیاز دارید بالا نگه دارید.

ساختن تمرکز ذهنی تان چیزی نیست که یک شبه رخ دهد. حتی ورزش‌کاران حرفه‌ای نیاز به زمان و تمرین زیادیدارند تا مهارت‌های تمرکز خود را تقویت کنند. یکی از اولین گام‌ها، تشخیص تاثیر حواس‌پرت کننده بر زندگیشماست. اگر برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنید و متوجه می‌شوید که با جزئیات بی‌اهمیت سردرگممی‌شوید، زمان آن رسیده که ارزش بالاتری را در زمان خود قرار دهید. با تمرکز بر روی تمرکز ذهنی، متوجه خواهیدشد که شما قادر به انجام بیشتر و تمرکز بر چیزهایی در زندگی هستید که حقیقتا شما را به موفقیت، شادی ورضایت به ارمغان می‌آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.