۱۰ تاثیر داشتن دوست خوب بر سلامتی افراد

داشتن دوست خوب، یکی از بزرگ ترین نعمت های الهی ست. در احادیث داریم که دوست خوب میتواند از برادر نزدیک تر باشد.

1 . داشتن دوست آن هم دوستی که روحیاتش شبیه خودمان باشد باعث می شود زندگی و سلامتی تان طولانی تر شود.

اثرات داشتن دوست خوب

دوستان همیشه در کنار ما هستند، آنها در ناامیدی ها دست ما را می گیرند و در شادی موفقیت هایمان سهیم می شوند، آنها همچون خانواده برای ما هستند. روابط دوستانه بر سلامت جسمی و روحی ما تاثیر مثبتی دارد.

بررسی هایی که دانشگاه هاروارد بر روی سلامتی پرستاران در ۱۹۷۶ انجام داده بود ، این نکته را که دوستی خوب به خصوص برای زنان ،مرتبط است با تندرستی بهتر،سرزندگی بیشتر هنگامی که پیرتر می شوند و امکان زندگی طولانی تر ،تایید می کند – و معلوم است که اشاره به شادابی بیشتر هم که نیازی نیست.

دوستان چه صمیمی یا غیر صمیمی باشند در زمان های سخت مثل از دست دادن کسی ،مریضی یا دیگرچالش های شخصی حمایت وپشتیبانی خود را اعلام کرده وباعث رهایی از استرس می شوند.دوستان همچنین می توانند شریک شادی ها،جشن ها و موفقیت هایتان باشند همانطور که می توانند مشوق شما باشند زمانی که قصد انجام دادن کار مهمی مثل ورزش،ترک سیگار یا بهبود سلامتیتان دارید.  ادامه مطلب ...

تشخیص بیش فعالی

به‌تنهایی، هیچ‌کدام از علائم اختلال کمبود توجه غیرطبیعی نیستند. بیشتر افراد احساس پراکندی فکری، غیرمتمرکز بودن و حواس‌پرتی دارند. علاوه بر این، علائم اختلال بیش‌ فعالی/ کمبود توجه، با مشکلات دیگری ازجمله ناتوانی‌های یادگیری و مسائل عاطفی که نیاز به درمان‌های کاملاً متفاوتی دارند، به‌آسانی اشتباه گرفته می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که یک متخصص بهداشت روان تعیین کند که آیا این علائم به بیش فعالی مربوط می‌شود یا خیر.

تشخیص ADHD: آنچه باید بدانید

آیا شما به راحتی گیج، آشفته و فراموش‌کار می‌شوید و فکر کرده‌اید که اختلال کمبود توجه مقصر است؟ آیا به کودک غیرقابل‌کنترل و بی‌قرار خود نگاه می‌کنید و فکرمی کنید ممکن است بیش‌فعال باشد؟ قبل از اینکه نتیجه‌گیری کنید، به یاد داشته باشید که تشخیص ADHD (اختلال بیش فعالی و کمبود توجه) اصلاً ساده نیست. حتی بیش فعالی مزمن و یا حواس‌پرتی لزوماً با ADHD برابر نیست. هیچ تست پزشکی، فیزیکی و آزمایش‌های دیگری برای تشخیص اختلال بیش فعالی / نقص توجه وجود ندارد. برای مشخص کردن اینکه آیا شما یا کودکتان ADHD دارید، یک پزشک یا دیگر متخصصان بهداشت روان باید درگیر شوند و شما می‌توانید انتظار داشته باشید که او از تعدادی ابزار متفاوت استفاده کند: چک‌لیست علائم، سؤالاتی در مورد مشکلات گذشته و حال یا معاینه پزشکی برای مشخص کردن علل نشانه‌های دیگر. در نظر داشته باشید که علائم ADHD، مانند مشکلات تمرکز و بیش فعالی، می‌تواند با سایر اختلالات و مشکلات پزشکی اشتباه گرفته شود، به همین دلیل ارزیابی و تشخیص دقیق لازم است.  ادامه مطلب ...

چگونه از شکست به پیروزی برسیم

چطور مانند افراد موفق از شکست به پیروزی برسیم

مددکاران اجتماعی و دیگر افرادی که به نوعی با تبهکاران و افراد طرد شده در جامعه سر و کار دارند، به دنبال اثبات این هستند که این افراد از لحاظ سن، تحصیلات، اعتقادات مذهبی و خاستگاه های تربیتی کاملا با یکدیگر متفاوت هستند.

بعضی از این افراد بسیار جوان هستند و بعضی دیگر پیر. معدودی از آن ها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و گروهی دیگر پایشان به هیچ مدرسه ای باز نشده است. بعضی از آن ها متاهل و بعضی دیگر مجرد هستند. ولی تمامی این افراد یک وجه مشترک با هم دارند؛ همه آن ها به شدت مغلوب و شکست خورده هستند و تحت شرایطی دردناک، خرد شدن را تجربه کرده اند.

شرح ناراحتی و دردمندی این افراد را می توان در چنین جملاتی شنید: «همسرم مرا رها کرد و رفت» یا «دار و ندارم را از دست دادم و جای دیگری نداشتم که بروم». زمانی که کمی بالاتر می رویم و وارد طبقات متوسط جامعه می شویم، تفاوت های بارزی را در شیوه زندگی این دو گروه می بینیم. با وجود این متوجه می شویم که یان گروه هم دلیل هایی را برای توجیه محرومیت های خودشان می آورند که گروه اول برای سقوط ویرانگر خود بیان می کردند. 

ادامه مطلب ...

پیامد های ازدواج دختران جوان با مردان مسن

در ازدواج باید به موارد زیادی توجه کرد. سن نیز یکی از این ملاک هاست که البته در خانواده های ایرانی بسیار حائز اهمیت است. در فرهنگ ما سن مرد باید از زن بیشتر بوده و اختلاف سنی زوجین باید به حدی باشد که علایق و دیدگاههای آن ها در زندگی زیاد متفاوت نباشد. تمام این علایق بر نوع روابط ورفتارهای بین زوجین تاثیر خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به پیامدهای ازدواج دختران جوان با مردان مسن بپردازیم و جنبه منفی آن را با هم بررسی کنیم.


عدم درک متقابل

از مهم ترین پیامدهای ازدواج دختران جوان با مردان مسن عدم درک متقابل زوجین است. دنیای این دو نفر با هم فاصله زیادی دارد. معمولا دختران جوان به دنبال تفریح های آنچنانی هستند و شور هیجان و جوانی در آن ها زیاد است. از طرفی مردان مسن جوانی خود را کرده اند و به دلیل سن بالا دیگر رمقی برای داشتن تفریح و سرگرمی ندارند. در واقع این افراد زیاد حوصله جمع را ندارند. این موضوع زن و مرد را از زندگی دلزده خواهد کرد و هر دو از این سبک زندگی ناراضی خواهند بود. کما اینکه دختران جوان در ماه های اول زندگی به دلیل بی حوصله بودن و راکد بودن زندگی به دادگاه ها مراجعه کرده اند. به همین دلیل است که گفته می شود تنها به صرف پولدار بودن و داشتن شغل اجتماعی مناسب نمی توان یک زندگی خوب و بدون دغدغه تشکیل داد.  ادامه مطلب ...

رفع خواب‎آلودگی و خستگی در محیط کار با این ترفند‌ها

همه ما گهگاهی با خستگی های محیط کار دست و پنجه نرم می کنیم. فرقی نمی کند که خسته باشیم یا این که احساس خواب آلودگی کنیم، در این شرایط ما به کافئین پناه می بریم. اما این راه حل مناسبی نیست. اگر شما هم در محیط کارتان خسته و خواب آلود هستید، به جای کافئین از روشهای جایگزین دیگر استفاده کنید تا دوباره پر انرژی و سر حال شوید. در ادامه برخی از موثرترین روش ها را برایتان آورده ایم.

بدن تان را تکان دهید

اکثر ما به دلیل شغلی که داریم مجبوریم ساعت ها پشت میز بنشینیم، از این رو تحرک زیادی نداریم. اگر نمی توانید بلند شوید و کمی راه بروید، همان نشسته هم می توانید بدن تان را تکان دهید. به عنوان مثال شانه هایتان را بالا بیاورید و آنها را به طور دورانی بچرخانید. همین حرکت کمی حال شما را سر جایش می آورد. شما می توانید با این شیوه به پاها و دست هایتان هم ورزش دهید. جدا از آن، سعی کنید که هر نیم ساعت از سر جایتان بلند شوید و دوباره بنشینید. 

ادامه مطلب ...