پیامد های ازدواج دختران جوان با مردان مسن

در ازدواج باید به موارد زیادی توجه کرد. سن نیز یکی از این ملاک هاست که البته در خانواده های ایرانی بسیار حائز اهمیت است. در فرهنگ ما سن مرد باید از زن بیشتر بوده و اختلاف سنی زوجین باید به حدی باشد که علایق و دیدگاههای آن ها در زندگی زیاد متفاوت نباشد. تمام این علایق بر نوع روابط ورفتارهای بین زوجین تاثیر خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به پیامدهای ازدواج دختران جوان با مردان مسن بپردازیم و جنبه منفی آن را با هم بررسی کنیم.


عدم درک متقابل

از مهم ترین پیامدهای ازدواج دختران جوان با مردان مسن عدم درک متقابل زوجین است. دنیای این دو نفر با هم فاصله زیادی دارد. معمولا دختران جوان به دنبال تفریح های آنچنانی هستند و شور هیجان و جوانی در آن ها زیاد است. از طرفی مردان مسن جوانی خود را کرده اند و به دلیل سن بالا دیگر رمقی برای داشتن تفریح و سرگرمی ندارند. در واقع این افراد زیاد حوصله جمع را ندارند. این موضوع زن و مرد را از زندگی دلزده خواهد کرد و هر دو از این سبک زندگی ناراضی خواهند بود. کما اینکه دختران جوان در ماه های اول زندگی به دلیل بی حوصله بودن و راکد بودن زندگی به دادگاه ها مراجعه کرده اند. به همین دلیل است که گفته می شود تنها به صرف پولدار بودن و داشتن شغل اجتماعی مناسب نمی توان یک زندگی خوب و بدون دغدغه تشکیل داد.  


مشکلات جنسی مردان مسن

شاید یکی از پیامدهای ازدواج دختران جوان با مردان مسن که نادیده نیز گرفته می شود بحث مسائل جنسی است. به دلیل کهولت سن و یا میانسال بودن این افراد، انرژی جنسی آن ها کاهش می یابد و نمی توانند آن گونه که باید و شاید همسرشان را از این جهت ارضا کنند. این جریان ممکن است بعدها حتی سبب مشکلات و اختلالات جنسی نیز بشود.


نکته۱:

بیشتر این زوجین به دلیل ارضا نشدن خود ممکن است ارتباطات گسترده تری داشته باشد و زمینه خیانت برای آن ها فراهم شده و کانون خانواده از هم بپاشد. مخصوصا در مردانی که بالای ۲۰ سال اختلاف سنی دارند و بزرگتر از همسرشان هستند.  شاید در ابتدا دختران جوان به دنبال پول و ثروت همسرشان باشند اما پس از مدتی متوجه می شوند که چه اشتباهی کرده اند به همین دلیل بهتر است با توجه به شرایط خود در انتخاب این مردان برای ازدواج بیشتر دقت کنند.


بی حوصلگی مردان مسن در زندگی زناشویی

این ازدواج برای مردان مسن نیز توصیه نمی شود زیرا آن ها نیز در بعضی جهات متضرر می شوند و زندگی را هم برای خود سخت می کنند و هم برای همسرشان. مردان مسن به سنی رسیده اند که دیگر حوصله توضیح باید ها و نباید ها را به همسر خود ندارند. این طرز زندگی برای آن ها نیز سخت و ملال آور خواهد بود و مدام باید شیوه زندگی را به او گوشزد کنند. در واقع آن ها باید بزرگ شدن همسرشان را ببینند و مدام خطاها و ایرادات آن ها را بگیرند. این موضوع باعث سرخوردگی دختران جوان نیز خواهد شد و اعتماد به نفس آن ها را کم خواهد کرد.


نکته۲:

این دختران مدام باید مراقب رفتارهای خود باشند که مبادا اشتباهی از آن ها سر بزند که همسرشان را ناراحت کنند. به همین دلیل زندگی برای آن ها بسیار سخت تر خواهد شد. شاید از مهم ترین پیامدهای ازدواج دختران جوان با مردان مسن همین باشد که متاسفانه دختران به این موضوع اهمیتی نمی دهند و به دلایل خود اصرار دارند با مردان بزرگتر از خود استفاده کنند.


ایجاد سوء ظن و شک در مردان مسن

شایع ترین پیامد ازدواج دختران جوان با مردان مسن شک و ترس از خیانت در این نوع زندگی است. به همین دلیل اینکه مردان مسن به طبع آن دیگر ظاهر شاد و زیبای جوانی خود را ندارند. علاوه بر اینکه اعتماد به نفس آن ها پایین تر از همسرشان خواهد بود. همیشه به همسرشان شک و تردید دارند که مبادا به آن ها خیانت کنند. حتی زمانی که همسرشان از خانه بیرون می رود مدام پیگیر او هستند و به او زنگ می زنند. حتی گاهی همسرشان را تعقیب نیز می کنند. این معضل هم برای مرد غیر قابل تحمل است و هم زنان را تحت فشار قرار می دهند. پس بهتر است قبل از همچین ازدواجی بیشتر فکر کنید و این موارد را در نظر بگیرید.


تعیین تکلیف کردن مرد برای زن

از دیگر پیامدهای ازدواج دختران جوان با مردان مسن که بسیار حائز اهمیت است این است که مردان مسن به دلیل بالا بودن سنشان مدام برای همسرشان تعیین و تکلیف می کنند. معمولا از لحاظ روان شناسی با بالا رفتن سن افراد، آن ها را به افرادی ایرادگیر و حساس تبدیل می کنند و روز به روز این خصوصیت در آن ها پررنگ تر می شود. اگر دختری هستید که می توانید از پس این مشکل بربیایید بهتر است فکر ازدواج با این مردان را از سر خود بیرون کنید. از همچنین ازدواجی صرف نظر کنید . زیرا این ازدواج صبر بسیار بالایی می خواهد  . باید روحیه قوی داشته باشید.

تاثیرات منفی پیامدهای ازدواج دختران جوان با مردان در اجتماع

به دلیل اختلافات سنی زیاد زن و مرد، ممکن است زنان خجالت بکشند تا همسرتان را به دوستان خود معرفی کنند و نتوانند آنگونه که باید در اجتماع حضور داشته باشند. این موضوع ذهن آن ها را بسیار درگیر خواهد کرد و در بعضی موارد حتی همسرشان این موضوع را متوجه می شوند و فشار روحی در خانواده دوبرابرخواهد شد. بر طبق تحقیقات روان شناسی و بالینی و صحبت های مکرر با این زنان مشخص شد که این نوع ازدواج ها باعث پیر شدن و افسرده شدن زنان جوان خواهد شد.

همچنین مشخص شده که فرزندانی که در این خانواده ها رشد می کنند نیز علاوه بر اینکه فاصله سنی زیادی با پدرانشان دارند، مانند سایر بچه ها آن روحیه بشاش و شاداب را ندارند.


منبع: مرکز مشاوره رهیاب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.